Pirmdiena, 20.05.2024, 00:36
 Rīgas trolejbusi — fotogrāfijas un informācija
Sveicināti Viesis
Vietnes izvēlne
Aptauja
Kā Jūs vērtējat mājaslapu?
Atbilžu kopskaits: 63
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Sveicināti mājaslapā "Rīgas trolejbusi"!
Trolejbusu satiksmes entuziastu veidots projekts ar mērķi publicēt šī transporta veida aktualitātes pilsētā un iespēju ikvienam publicēt savas fotogrāfijas ar trolejbusiem Rīgas ielās.

Lietošanas noteikumi
Fotogrāfijas

1. Kādas fotogrāfijas drīkst augšupielādēt mājaslapā "Rīgas trolejbusi"?
Mājaslapā "Rīgas trolejbusi" Jūs varat augšupielādēt fotogrāfijas, kurās redzams(-i) trolejbuss(-i) dažādās pilsētas vietās (t. sk. trolejbusu parkā), trolejbusa salons, trolejbusa vadītāja kabīne un trolejbusu satiksmes infrastruktūra (t. sk. trolejbusu parki, kontakttīkls un tā specdaļas ielās, pieturvietu risinājumi).
2. Kā un kas var augšupielādēt fotogrāfijas?
Fotogrāfijas var augšupielādēt sadaļā "Fotogalerijas" spiežot uz saites Pievienot fotogrāfiju. Iespēja augšupielādēt fotogrāfijas ir tikai reģistrētiem vietnes lietotājiem ar statusu "Users", "Friends", "Moderators", "Administrators".
Vispirms jāizvēlas viena no piecām kategorijām (albumiem), kurā vēlaties pievienot savu augšupielādējamo fotogrāfiju (ir šādi albumi "1. trolejbusu parka trolejbusi", "2. trolejbusu parka trolejbusi", "Infrastruktūra", "Dažādas fotogrāfijas" un "Māksla".) Lauku "Attēla nosaukums:" var atstāt nemainīgu, vietnes administratori un moderatori pēc tam nomainīs uz vienoto formātu "Attēls nr. x". Laukā "Apraksts (datums, vieta):" ieteicams rakstīt vienotajā formātā "Trolejbuss xxxxx; vieta (nogriešanos uz citu ielu atzīmē šādi: iela -> iela, ja iela turpinās ar citu nosaukumu: iela / iela), x. maršruts; datums (piem., 2020. gada 03. septembris). Nepieciešamības gadījumā administratori un moderatori veiks fotoattēla apraksta koriģēšanu.

3. Vai var augšupielādēt cita autora fotogrāfiju?
Nevar, jo tas skaitās autortiesību pārkapums! Vienīgais izņēmums - ja autors ir devis atļauju (licencējis fotogrāfiju ar kādu no brīvās lietošanas licencēm) publicēt savu fotogrāfiju citviet internetā.
4. Kā notiek fotogrāfiju publicēšana pēc augšupielādes?
Lietotājiem ar statusu "Users" vai "Friends" fotogrāfiju ir iespējams augšupielādēt vienā no pieciem "Fotogalerijas" albumiem (izņemot "Publikācijai"). Ja fotogrāfija atbildīs izvirzītajiem kvalitātes kritērijiem, vietnes administratori un moderatori to pievienos konkrētā(-o) trolejbusa(-u) profilā(-os) ritošā sastāva datu bāzē.
5. Vai ir iespējams, ka fotogrāfija netiek apstiprināta, tas ir netiek pievienota konkrētā trolejbusa(-u) profilā(-os)?
Jā, šāda situācija ir iespējama gadījumos, kad lietotāja piedāvātā fotogrāfija ir pārāk nekvalitatīva - stipri izplūdusi; izteikti šķībs horizonts; trolejbusu aizsedz cilvēki, automašīnas vai citi elementi; trolejbuss ir redzams pārāk tālu vai pārak tuvu (ideālais variants: trolejbuss atrodas +/- fotoattēla vidū); izteikti nepareiza proporcija starp debesīm un zemi (pārak daudz vai pārak maz); no konkrētās vietas un rakursa jau ir labākas fotogrāfijas ar konkrēto(-iem) trolejbusu (-iem) un apkārtējā ainavā nav notikušas būtiskas izmaiņas; pārāk "pikseļaina" vai tumša.
Jāņem vērā, ka katrs gadījums tiek vērtēts individuāli, kā arī augstākminētie norādījumi neattiecas uz vēsturiskām fotogrāfijām - ar trolejbusiem, kuru vairs nav, ir pārnumurēti vai kursē pa šobrīd slēgtu maršrutu, rezerves līniju vai apvedceļu pasākumu laikā; ar trolejbusu infrastruktūru (t. sk. trolejbusu parkiem, kontakttīklu un tā specdaļām ielās, pieturvietu risinājumiem), kura vairs nav vai ir būtiski mainījusies.

6. Kas notiek ar nekvalitatīvām fotogrāfijām, kuras nav pievienotas konkrētā(-o) trolejbusa(-u) profilā(-os) datu bāzē?
Nekvalitatīvās un līdz ar to datu bāzē neiekļautās fotogrāfijas vienu nedēļu lietotājiem ar statusu "Users", "Friends", "Moderators" un "Administrators" ir pieejamas apskatei sadaļā "Fotogalerijas" albumā "Publikācijai", pēc tam tās tiek neatgriezeniski dzēstas. Pārkāptu autortiesību gadījumā fotoattēls tiek izdzēsts nekavējoties pēc fakta konstatēšanas!
7. Ko nozīmē dzeltenais, sarkanais, zilais rāmis ap fotogrāfiju trolejbusa profilā datu bāzē?
Dzeltenais rāmis ap fotogrāfiju ar tekstu "Fotoattēls nav pārāk kvalitatīvs, taču ir vērtīgs trolejbusu fotoattēlu datubāzei." nozīmē, ka konkrētā fotogrāfija ir vēsturiska vai citā veidā saistoša (tajā redzamais trolejbuss vairs neeksistē; tajā redzmais trolejbuss kursē pa rezerves līniju vai apvedceļu pasākuma laikā; tajā redzamā vieta fonā mūsdienās ir būtiski mainījusies; no konkrētās vietas ir ļoti maz fotogrāfiju ar trolejbusiem), taču tās kvalitāte neatbilst vietnes kvalitātes standartiem. Tāpēc fotogrāfija sava unikālā rakstura dēļ tiek ievietota datubāzē kā "pastāvīga publikācija", taču ar augstākminēto tekstu un rāmi, mudinot lietotājus masveidā neaugšupielādēt ne pārāk kvalitatīvas fotogrāfijas.
Sarkanais rāmis ap fotogrāfiju ar tekstu "Šī ir pagaidu publikācija, tā tiks izdzēsta, tiklīdz kā tiks piedāvāts labāks konkrētā trolejbusa attēls (minēts iemesls)" nozīmē, ka konkrētajam trolejbusam datubāzē nav fotogrāfijas vispār, nav fotogrāfijas no attiecīgā rakursa vai ar atjauninājumu (cits krāsojums, reklāma). Šādā gadījumā fotoattēls datubāzē tiek pieņemts kā "pagaidu variants" un tiklīdz kāds lietotājs augšupielādēs attiecīgā trolejbusa fotogrāfiju no tā paša rakursa vai ar to pašu krāsojumu, reklāmu un tā būs kvalitatīvāka, t. s. "pagaidu varianta" fotogrāfija tiks aizstāta ar to un izdzēsta no vietnes. Statuss iespējams tikai trolejbusa, tā salona un vadītāja kabīnes fotogrāfijām.
Zilais rāmis ap fotogrāfiju ar tekstu "Attēls uzskatāms par otršķirīgu - redzami trolejbusi no kreisās uz labo ..." nozīmē, ka konkrētajā fotogrāfijā ir redzami vairāk par vienu trolejbusu un kāds no tiem vai visi nav redzami kādā no minētajiem rakursiem (priekša-labais sāns, priekša-kreisais sāns, aizmugure-labais sāns, aizmugure-kreisais sāns). Šādā gadījumā fotoattēls datu bāzē tiek pieņemts kā "pastāvīgs pagaidu variants" un tiklīdz kā konkrētā(-o) trolejbusa(-u) profilā(-os) datubāzē tiks pievienotas vairākas fotogrāfijas kādā no augstākminētajiem rakursiem, vietas taupīšanas nolūkā fotogrāfija var tikt izņemta no trolejbusa(-u) profila(-iem) datubāzē, bet atstāta atbilstošajā albumā sadaļā "Fotogalerijas". Statusu neattiecina uz pievienotajām trolejbusa salona, vadītāja kabīnes un infrastruktūras (t. sk. trolejbusu parku, kontakttīkla un tā specdaļu ielās, pieturvietu risinājumu) fotogrāfijām.

8. Vai lietotājam ir kādi ierobežojumi attiecībā uz augšupielādējamo fotogrāfiju skaitu dienā?
Nē, nav. Aicinām cienīt citus vietnes lietotājus, administratoru un moderatoru darbu, augšupielādējot ne vairāk par piecām fotogrāfijām dienā. Tas ļaus operatīvāk apstiprināt un pievienot tās trolejbusu profilos vai noraidīt.
9. Kādi ir atļautie augšupielādējamās fotogrāfijas datnes formāti un izmēri?
Fotogrāfijas datnei ir jābūt formātā .jpeg, izņēmums var būt skenētas fotogrāfijas - tādā gadījumā pieļaujams arī .png formāts. Datnes izmērs nav konkrēti definēts, bet ieteicams servera resursu (vietas cietajā diskā) taupības nolūkos augšupielādēt fotogrāfijas robežās no 300 kB līdz 500 kB.
10. Vai lietotājs var vērtēt citu lietotāju pievienotās fotogrāfijas?
Jā, citu lietotāju pievienotās fotogrāfijas sadaļā "Fotogalerijas", spiežot uz zvaigznītes simbola pie jebkuras fotogrāfijas albumā, var vērtēt reģistrēti vietnes lietotāji ar statusu "Users", "Friends", "Moderators" un "Administrators". Vērtējums iespējams piecu ballu skalā, kur viens nozīmē ļoti slikti un pieci nozīmē ļoti labi.

Transportlīdzekļu datu bāze

1. No kā sastāv transportlīdzekļu datubāze?
Transportlīdzekļu datubāze sastāv no tabulām par katra trolejbusu parka esošo un bijušo (tostarp, pirms 2009. gada septembrī īstenotās pārnumerācijas) ritošo sastāvu, kā arī no katram trolejbusam (pēc reģ. nr.) veltīta profila jeb atsevišķas lapas vietnē.
2.Kāda informācija ietilpst datubāzes tabulās?
Datubāzes tabulās ar esošo vai bijušo katra trolejbusu parka ritošo sastāvu sniegta informācija par trolejbusa reģ. nr., modeli, izlaiduma gadu, norakstīšanas gadu un cita būtiska informācija, piemēram, komplektācijā ietilpstošs dīzeļģenerators. Lai lietotājiem nodrošinātu vieglāku ierakstu atšķiršanu, tabulas rindas iekrāsotas trolejbusa ekspluatācijas stāvoklim atbilstošā krāsā (balts - ekspluatācijā; zaļš - tikko saņemts no ražotāja un tiek veikti izmēģinājuma braucieni; dzeltens - izņemts no ekspluatācijas; sarkans - norakstīts, zils - pārnumurēts vai nodots citam trolejbusu parkam; violets - aizvests uz citu pilsētu; oranžs - nav skaidra trolejbusa atrašanās vieta).
3.Kas ir tā sauktais trolejbusa profils?
Trolejbusa profils ir vienam konkrētam trolejbusam (pēc reģ. nr.) veltīta atsevišķa lapa vietnē, kurā tabulas veidā ir pieejama šāda informācija par transportlīdzekli — reģ. jeb borta nr., piederība konkrētam trolejbusu parkam, modelis, izlaiduma gads, izgatavotāja nr., VIN nr. (ja tāds ir), esošais stāvoklis un cita informācija, piemēram, pamata maršruts, citi reģ. jeb borta nr. (ja tādi ir), un vietnē publicētie fotoattēli ar šo trolejbusu.
4. Kas un kā var veikt izmaiņas transportlīdzekļu datubāzē - ritošā sastāva tabulās un trolejbusu profilos?
Jebkādas izmaiņas transportlīdzekļu datubāzē (tostarp esošā un bijušā ritošā sastāva tabulās un trolejbusu profilos) var veikt tikai vietnes administratori un moderatori. Ja konstatējat kādu neprecizitāti vai neatbilstību esošajai situācijai, lūdzam par to rakstīt Viesu grāmatā, norādot trolejbusa reģ. nr., kļūdas labojumu, vēlams saiti uz atrastās kļūdas vietu.

Komentāri

1. Vai ir iespējams komentēt fotogrāfijas?
Jā, reģistrētiem vietnes lietotājiem ar statusu "Users", "Friends", "Moderators" un "Administrators", atverot sadaļā "Fotogalerijas" fotoattēla lapu, ir iespējams lapas apakšējā daļā pievienot savu komentāru, kā arī atbildēt uz citu lietotāju pievienotajiem komentāriem.
2. Kādus komentārus drīkst pievienot vietnē?
Aicinām pievienot komentārus saistītus ar konkrēto situāciju redzamu fotogrāfijā, konkrēto trolejbusu, konkrēto maršrutu, konkrēto vietu. Kategoriski aizliegts aizskart citus vietnes lietotājus (tostarp, izsakot draudus, apmelojot lietotāju, utt.), pievienot komerciāla rakstura komentārus vai aicināt vietnes lietotājus apmeklēt ar transporta tematiku nesaistītu vietni (izņemot oficiālus ziņu portālus vai valsts, pašvaldību iestāžu vietnes). Iesakām nerakstīt vairāk par diviem komantāriem nedēļā, kuri satur tikai pāris vārdus un nevar izveidoties dialogs starp lietotājiem, piemēram, "Skaisti!", "Super foto!", "Es tur arī gribu braukt/būt", un tamlīdzīgus.
3. Vai lietotājs var vērtēt citu lietotāju pievienotos komentārus?
Jā, citu lietotāju pievienotos komentārus sadaļā "Fotogalerijas" fotoattēla lapā, spiežot blakus komentāram bultiņu uz augšu vai leju, var vērtēt reģistrēti vietnes lietotāji ar statusu "Users", "Friends", "Moderators" un "Administrators". Vērtējums iespējams tikai +1 vai -1.

Lietotāji

1. Kas un kā var reģistrēties vietnē?
Vietnē var reģistrēties jebkurš interesents - gan uzņēmuma "Rīgas satiksme" esošs vai bijušais darbinieks, gan sabiedriskā transporta vai trolejbusu jomas entuziasts, gan ar transporta jomu nesaistīts cilvēks. Reģistrācijas veidlapa pieejama šeit (lietotājs tiek pievienots "uCoz uID" sistēmā), reģistrēties un turpmāk ienākt vietnē var arī izmantojot savu personīgo "Facebook", "Google", "VK", "Odnoklassniki" vai "Yandex" lietotāja kontu. Reģistrējoties caur "uCoz uID" sistēmu ar personīgo e-pastu, konkrēto elektroniskā pasta adresi drīkst izmantot tikai vienu reizi!
2. Kādi ir lietotāja kontam piešķiramie statusi?
Lietotājiem var tikt piešķirti divi statusi - "Users" vai "Friends". Vispirms visi jaunreģistrētie lietotāji iegūst statusu "Users" (ieteicams augšupielādēt līdz piecām fotogrāfijām dienā, kā arī fotogrāfijas pirms publicēšanas sadaļas "Fotogalerijas" kādā no albumiem tiek pārbaudītas un uzreiz nav redzamas citiem lietotājiem; var vērtēt jebkuru fotogrāfiju; var komentēt un atbildēt uz komentāriem par jebkuru fotogrāfiju; var vērtēt komentārus zem fotogrāfijām; var ieteikt labojumus/papildinājumus transportlīdzekļu datu bāzē). Ja vietnes administratori vai moderatori personīgi pazīst vai ir iepazinuši attiecīgo lietotāju, statuss var tikt mainīts uz "Friends" (ieteicams augšupielādēt līdz piecām fotogrāfijām dienā, tās uzreiz tiek publicētas sadaļas "Fotogalerijas" kādā no albumiem un ir redzamas citiem lietotājiem; var vērtēt jebkuru fotogrāfiju; var komentēt un atbildēt uz komentāriem par jebkuru fotogrāfiju; var vērtēt komentārus zem fotogrāfijām; var ieteikt labojumus/papildinājumus transportlīdzekļu datu bāzē). Papildus tam var tikt piešķirti statusi "Blocked" (bloķētam lietotāja kontam), "Moderators" un "Administrators".
3. Vai vietnes administratori un moderatori var bloķēt lietotāja kontu?
Jā, var, ja lietotājs pārkāpj vietnes lietošanas noteikumus un sabiedrībā vispārpieņemtas pieklājības normas. Vietnē darbojas aizrādījumu sistēma: vairāku saturam neatbilstošu fotogrāfiju augšupielāde - 1 aizrādījums; citus lietotājus aizskaroši vai ne ar transporta tematiku saistīti (tostarp spams) komentāri - 1 aizrādījums. Pēc 3 aizrādījumu saņemšanas piekļuve vietnei var tikt liegta līdz vienam mēnesim, lietotājs iegūst statusu "Blocked" un viņam nav iespējams norādītajā laika periodā augšupielādēt fotogrāfijas, vērtēt fotogrāfijas, komentēt fotogrāfijas, vērtēt komentārus, atbildēt uz sev adresētiem komentāriem.

Citi jautājumi

1. Vai tiek plānots vietnes saturu veidot arī citās valodās?
Jā, tiek plānots, taču esošajā mājaslapas izveidošanas un tās datu uzglabāšanas serverī varētu rasties grūtības nodrošināt iespēju pārslēgties starp valodām. Kā citas iespējamās vietnes valodas tiek apsvērtas angļu un krievu valoda.
2. Vai mājaslapas izveidošanas un tās datu uzglabāšanas serverim ir ierobežojumi?
Jā, diemžēl daži ierobežojumi ir. Vienas lapas (trolejbusu datu bāzes tabulas, profili) rakstzīmju skaits nedrīkst pārsniegt 60 000, neskaitot sānu malu dizaina elementus. Vieta serverī fotogrāfiju augšupielādei šobrīd ir ap 1 GB (ir iespējams pasūtīt vēl vietas diskā), taču to nepieciešams izmantot apdomīgi, augšupielādējot kvalitatīvas fotogrāfijas.
3. Vai mājaslapas saturam tiek veidotas rezerves kopijas?
Jā, reizi nedēļā tiek veidota pilna mājaslapā esošo datu kopija, kurā ir iekļauts vietnes dizains, trolejbusu ritošā sastāva datubāze un cita pievienotā informācija, augšupielādētās fotogrāfijas, lietotāju pievienotie komentāri.
4. Vai par mājaslapas resursu izmantošanu būtu jāmaksā?
Nē, ikvienam lietotājam tā būs bezmaksas (netiks prasīti ziedojumi). Vietnes administrācija (Māra Jaunskalža personā) pati vienpersonīgi sedz visus mājaslapas uzturēšanas izdevumus.


Vietnes administrācija
Administrators: Māris Jaunskalžis (vietnes īpašnieks)
Moderatori: ?; ?
Tehnisko risinājumu speciālisti: ?; ?
Ritošā sastāva datubāzes moderatori: ?; ?; ?
Fotogrāfiju moderatori (vērtētāji): ?; ?; ?
Komentāru moderatori: ?; ?; ?
Atbildīgie par ...
1. trol. parka ritošā sastāva datubāzi: ?; ?; ?
2. trol. parka ritošā sastāva datubāzi: Māris Jaunskalžis; ?; ?
sadaļu "Trolejbusu maršruti": Māris Jaunskalžis; Dmitrijs Kolotuškins; ?
maršrutu kartēm: ?; ?; ?
sadaļu "Trolejbusu modeļi": Māris Jaunskalžis; Ralfs ...; ?
modeļu rasējumiem: ?; ?; ?
sadaļu "Trolejbusu infrastruktūra": Māris Jaunskalžis; Ralfs ...; ?
infrastruktūras rasējumiem: ?; ?; ?

Fotogrāfiju autori
Vieta
Vārds, uzvārds
Foto skaits
No kurienes
1.
Māris Jaunskalžis
361
no Rīgas (Latvijā)
2.
Artis Dreimanis
103
no Rīgas (Latvijā)
3.
Uģis Reihenbahs
64
no Rīgas (Latvijā)
4.
Dzintars Graudiņš
28
no Rīgas (Latvijā)
5.
Aleksejs Belovs
20
no Rīgas (Latvijā)
6.
Ralfs ?
19
no Rīgas (Latvijā)
7.
Dāniels Circans
18
no Rīgas (Latvijā)
8.
Juris S?
9
no Bergenas (Norvēģijā)
9.
Dmitrijs Kolotuškins
8
no Rīgas (Latvijā)
9.
Egmonts ?
8
no Rīgas (Latvijā)
11.
Ruslans ?
6
no Rīgas (Latvijā)
12.
Daniels ?
1
no Rīgas (Latvijā)


Atsauksmes, ieteikumus, paziņojumus par kļūdām lūdzam rakstīt "Viesu grāmatā"

Atgriezties "Sākumlapā"
Ieejas forma
Lietotāja vārds:
Parole:
Meklēšana
Kalendārs
«  Maijs 2024  »
PrOTCPkSSv
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Skatīt arī
>> RP SIA "Rīgas satiksme"
>> Rīgas Trolejbuss
>> Rīga - TransPhoto
>> Rīga - Phototrans
>> Latvija - transit.parovoz.com
© 2013—2024 Jebkura attēla publicēšana ārpus mājaslapas bez autora piekrišanas stingri aizliegta!
Jebkuru vietnē esošo informāciju atļauts pavairot tikai atsaucoties uz avotu!