Trešdiena, 05.02.2025, 04:52
 Rīgas trolejbusi — fotogrāfijas un informācija
Sveicināti Viesis
Vietnes izvēlne
Aptauja
Kā Jūs vērtējat mājaslapu?
Atbilžu kopskaits: 68
Statistika

Kopā Online: 21
Viesi: 21
Lietotāji: 0
1. trolejbusu maršruts: Valmieras iela — Pētersalas iela
Darbības periods: no 04.11.1947
Statuss: esošs
Kopējais garums: 8,5 km (A - > B: 4,3 km; B -> A: 4,2 km)
Pieturvietu skaits: 20 (A -> B: 10; B -> A: 10)
Apļa ilgums (īsais laiks): 0 h 35 min (A -> B: 17 min; B -> A: 18 min)
Transporta vienības: darbdienās - 2 trolejbusi (no 02.10.2023), tikai 19xxx
brīvdienās - nekursē (no 16.01.2021)
Pirmais/pēdējais reiss no g/p: darbdienās - 06:20/21:25** no Valmieras ielas, 06:00*/21:00 no Pētersalas ielas
*reiss no 1TP, ** reiss uz 1TP
Reisi no/uz trol. parku: 1. parks (Ganību dambī) — Ganību dambis — Valmieras iela
Valmieras iela — Ganību dambis — 1. parks (Ganību dambī)
Iekāpšanas kārtība: iekāpšana - pa pirmajām durvīm (izņemot pasažierus ratiņkrēslā vai ar bērnu ratiņiem)
izkāpšana - pa pārējām durvīm
Apkalpo: Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", 1. trolejbusu parks
Dispečeru punkts: tikai "Pētersalas iela" Pulkv. Brieža ielā 47 (trol. vad. pieejams visas maiņas garumā)
Maršr. shēma
Ģertrūdes ielā
Ģertrūdes / Tērbatas ielā
Tērbatas ielā / Kalpaka bulv.
P. Brieža ielā / Kalpaka bulv.

Maršruts

Valmieras iela — Pētersalas iela: Ģertrūdes iela, Satekles iela, Kurbada iela, Ģertrūdes iela, Tērbatas iela, Kalpaka bulvāris, Pulkveža Brieža iela un D/P "Pētersalas iela".

Pētersalas iela — Valmieras iela: D/P "Pētersalas iela", Pulkveža Brieža iela, Kalpaka bulvāris, Krišjāņa Valdemāra iela, Raiņa bulvāris, Brīvības bulvāris, Tērbatas iela un Ģertrūdes iela.

Pieturvietas

Valmieras iela — Pētersalas iela
Nr.
Nosaukums
Atrodas
Pietur arī
1.
Valmieras iela
Ģertrūdes ielā
-
2.
Ģertrūdes iela
Kurbada ielā
-
3.
Avotu iela
Ģertrūdes ielā
-
4.
Aleksandra Čaka iela
Ģertrūdes ielā
-
5.
Krišjāņa Barona iela
Ģertrūdes ielā
-
6.
Lāčplēša iela
Tērbatas ielā
-
7.
Brīvības bulvāris
Tērbatas ielā
-
8.
Medicīnas muzejs
Kalpaka bulvārī
TB 19.
9.
Dzirnavu iela
Pulkveža Brieža ielā
TB 19.
10.
Pētersalas iela
D/P "Pētersalas iela"
TB 19. (uz citas platformas)

Pētersalas iela — Valmieras iela
Nr.
Nosaukums
Atrodas
Pietur arī
1.
Pētersalas iela
D/P "Pētersalas iela"
TB 19. (uz citas platformas)
2.
Hanzas iela
Pulkveža Brieža ielā
TB 19.
3.
Elizabetes iela
Kalpaka bulvārī
TB 19.
4.
Raiņa bulvāris
Raiņa bulvārī
TB 3., 12., 19.
5.
Tērbatas iela
Tērbatas ielā
-
6.
Rūdolfa Blaumaņa iela
Tērbatas ielā
-
7.
Krišjāņa Barona iela
Ģertrūdes ielā
-
8.
Aleksandra Čaka iela
Ģertrūdes ielā
-
9.
Avotu iela
Ģertrūdes ielā
-
10.
Valmieras iela
Ģertrūdes ielā
-

Izmaiņu vēsture

04.11.1947 — atklāts; 1. trolejbusu maršruts "Daugavpils iela — Viestrura dārzs".
Trase: turp - Ģertrūdes iela, Tērbatas iela, Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Kirova iela (tag. Elizabetes iela), Ausekļa iela un Hanzas iela;
atpakaļ - Hanzas iela, apgriešanās pa Vašingtona laukumu pretī Aleksandra vārtiem, Hanzas iela, Ausekļa iela, Kirova iela (tag. Elizabetes iela), Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Tērbatas iela, Ģertrūdes iela, Kurbada iela, Satekles iela un Ģertrūdes iela.
Pieturas: turp - Viesturdārzs, ?, Tērbatas iela (?), Rūdolfa Blaumaņa iela (?), Krišjāņa Barona iela (?), Suvorova iela, Avotu iela, ?, Daugavpils iela;
atpakaļ - Daugavpils iela, Avotu iela, Suvorova iela, Krišjāņa Barona iela (?), Lāčplēša iela, ?, Medicīnas muzejs (?), ?, Viesturdārzs.
Par dispečerpunktu kalpoja “Viesturdārzs” (ēka joprojām saglabājusies blakus Aleksandra vārtiem). Galapunkts atradās Hanzas ielā blakus Aleksandra vārtiem. Otrs galapunkts “Ģertrūdes iela” atradās Ģertrūdes ielā blakus ēkai Ģertrūdes ielā 135. Pilsētā vēl nebija atklāts trolejbusu parks, līdz ar to trolejbusi uz laiku tika izvietoti tagadējā 5. tramvaju depo teritorijā Brīvības ielā 191 un uz līniju/no līnijas transportēti ar evakuatora palīdzību.

17.07.1948 (?) — atklāts trolejbusu parks Sarkandaugavā, Ganību dambī 32: turpmāk trolejbusi uz līniju/no līnijas dodas pa Krišjāņa Valdemāra ielu, Duntes ielu, Tilta ielu un Ganību dambi, izmantojot kontakttīklu.

??.??.1952 — novirzīts no Viestura dārza uz Pētersalas ielu; turpmāk 1. trolejbusu maršruts "Pētersalas iela — Ģertrūdes iela".
Trase: turp - d/p "Pētersalas iela", Sverdlova iela (tag. Pulkveža Brieža iela), Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Tērbatas iela, Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela), Kurbada iela, Satekles iela un Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela);
atpakaļ - Kārļa Marksa iela
(tag. Ģertrūdes iela), Tērbatas iela, Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Sverdlova iela (tag. Pulkveža Brieža iela) un d/p "Pētersalas iela".
Pieturas: turp - Viesturdārzs, ?, Tērbatas iela (?), Rūdolfa Blaumaņa iela (?), Krišjāņa Barona iela (?), Suvorova iela, Avotu iela, ?, Daugavpils iela;
atpakaļ - Daugavpils iela, Avotu iela, Suvorova iela, Krišjāņa Barona iela (?), Lāčplēša iela, ?, Medicīnas muzejs (?), ?, Viesturdārzs.
1. maršruta "Pētersalas iela — Daugavpils iela (?)" trase: turp - D/P "Pētersalas iela", Sverdlova iela (tag. Pulkveža Brieža iela), Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Tērbatas iela, Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela), Kurbada iela, Satekles iela un Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela); atpakaļ - Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela), Tērbatas iela, Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Sverdlova iela (tag. Pulkveža Brieža iela) un D/P "Pētersalas iela". Par dispečeru punktu (vienlaicīgi izbūvēts arī kā apgriešanās loks) turpmāk kalpo "Pētersalas iela" tagadējā Ganību dambja, Pētersalas ielas un Pulkveža Brieža ielas krustojuma tuvumā.

04.09.1966 — mainīta satiksmes organizācija pilsētas centrā, līdz ar to maršruts galapunkta "Daugavpils iela" virzienā no tag. Kalpaka bulvāra pārcelts uz Raiņa bulvāri. Maršruta trase: turp - ..., Komunāru bulvāris (tag. Kalpaka bulvāris), Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Ļeņina iela (tag. Brīvības bulvāris), Pētera Stučkas iela (tag. Tērbatas iela), ...; atpakaļ - bez izmaiņām.

29.11.1968 — atklājot jaunu trolejbusu parku Torņakalnā, maršrutu turpina apkalpot tikai Sarkandaugavā esošais trolejbusu parks (turpmāk 1. trolejbusu parks Ganību dambī 32).

12.09.1981 — uz remontdarbu laiku saīsināts līdz Kurbada ielai. 1. maršruta "Pētersalas iela — Kurbada iela" trase: turp - ..., Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela) un Kurbada iela; atpakaļ - Kurbada iela, Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela), ... Trolejbusi apgriezās braukšanai atpakaļ pa pagaidu loku pretēji pulksteņrādītāja virzienā tag. Ģertrūdes ielas un Kurbada ielas krustojumā.

18.03.1983 — atjaunots iepriekšējā trasē. 1. maršruta "Pētersalas iela — Valmieras iela" trase: turp - ..., Pētera Stučkas iela (tag. Tērbatas iela) un Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela); atpakaļ - Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela), Satekles iela, Kurbada iela, Kārļa Marksa iela (tag. Ģertrūdes iela), Pētera Stučkas iela (tag. Tērbatas iela), ... Par jauno galapunktu kalpo pieturvieta "Valmieras iela" Ģertrūdes ielā pie ēkas Ģertrūdes ielā 108.

1989 — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Suvorova iela" Kārļa Marksa ielā (abos virzienos) pārsaukta par "Aleksandra Čaka iela".

1990 — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Kārļa Marksa iela" Kurbada ielā (uz Pētersalas ielu) pārsaukta par "Ģertrūdes iela", "Pētera Stučkas iela" Tērbatas ielā (uz Valmieras ielu) par "Tērbatas iela".

12.06.2001 — slēgta pieturvieta: "Krišjāņa Barona iela" Ģertrūdes ielā (uz Pētersalas ielu). Tā atradās pie nama Kr. Barona ielā 39 (uzreiz aiz Ģertrūdes ielas un Kr. Barona ielas krustojuma).

22.06.2001 — atjaunota pieturvieta: "Krišjāņa Barona iela" Ģertrūdes ielā (uz Pētersalas ielu). Tā atjaunota iepriekšējā atrašanās vietā un kā iemesls tiek norādīts regulāras tuvākās apkārtnes iedzīvotāju sūdzības par iepriekšpieņemto lēmumu slēgt pieturvietu.

?? (pēc 2005) — papildināts pieturvietas nosaukums: "Dzirnavu iela" Pulkveža Brieža ielā (uz Valmieras ielu) papildināta ar "Dzirnavu iela / Hanzas iela".

2006 (?) — papildināti pieturvietu nosaukumi: "Medicīnas muzejs" Kalpaka bulvārī (uz Pētersalas ielu) papildināta ar "Medicīnas muzejs / "Skonto" halle", "Elizabetes iela” Kalpaka bulvārī (uz Valmieras ielu) ar "Elizabetes iela / "Skonto" halle". Iepriekšminētās izmaiņas skar tikai audio paziņojumus trolejbusa salonā.

01.04.2008 — konduktori trolejbusos aizstāti ar kompostieru sistēmu, braukšanas biļetes (kompostrējamas) var iegādāties arī pie trolejbusa vadītāja.

01.05.2009 — kompostieru sistēma trolejbusos aizstāta ar e-talonu sistēmu, braukšanas biļetes (papīra formātā) arī turpmāk var iegādāties pie trolejbusa vadītāja.

01.06.2016 — mainīts pieturvietas nosaukums: "Dzirnavu iela / Hanzas iela" Pulkveža Brieža ielā (uz Valmieras ielu) pārsaukta par "Hanzas iela".

08.07.2019 — mainīta iekāpšanas/izkāpšanas kārtība: uzsākts pilotprojekts "Iekāpšana pa pirmajām durvīm", kura gaitā pasažieru iekāpšana trolejbusā organizēta pa pirmajām durvīm, bet izkāpšana pa otrajām un trešajām durvīm. Iekāpšanas kārtība nemainās pasažieriem ratiņkrēslā un pasažieriem ar bērnu ratiņiem.

13.03.2020 — mainīta iekāpšanas/izkāpšanas kārtība: uz laiku valstī noteiktās ārkārtējās epidemioloģiskās situācijas dēļ pārtraukts pilotprojekts "Iekāpšana pa pirmajām durvīm", pasažieru iekāpšana un izkāpšana turpmāk notiek pa trolejbusa otrajām un trešajām durvīm. Braukšanas biļetes pie trolejbusa vadītāja nav iespējams iegādāties.

17.07.2020 — uz laiku slēgts 1. trolejbusu maršruts "Valmieras iela — Pētersalas iela". Uz vienu mēnesi vasarā Tērbatas iela posmā no Elizabetes ielas līdz Matīsa ielai kļuva par gājēju ielu.

17.08.2020 — atjaunots 1. trolejbusu maršruts "Valmieras iela — Pētersalas iela". Iekāpšanas/izkāpšanas kārtība tiek noteikti atbilstoši uz maršruta slēgšanas brīdi jeb pa otrajām un trešajām durvīm, kā arī pie trolejbusa vadītāja joprojām nav iespējams iegādāties braukšanas biļeti.

01.09.2020 — mainīta iekāpšanas/izkāpšanas kārtība: atsākas projekts "Iekāpšana pa pirmajām durvīm", vienlaikus atjaunota iespēja nopirkt braukšanas biļeti pie trolejbusa vadītāja.

27.10.2020 — mainīta iekāpšanas/izkāpšanas kārtība: uz laiku valstī noteiktās ārkārtējās epidemioloģiskās situācijas dēļ atkal pārtraukts projekts "Iekāpšana pa pirmajām durvīm", pasažieru iekāpšana un izkāpšana turpmāk notiek tikai pa trolejbusa otrajām un trešajām durvīm. Braukšanas biļetes joprojām var iegādāties pie trolejbusa vadītāja.

no 16.01.2021 — brīvdienās un svētku dienās kustība maršrutā netiek nodrošināta. Kā sākotnējais iemesls tiek norādīts pārāk zema pasažieru plūsma valstī noteiktās ārkārtējās epidemioloģiskās situācijas dēļ.

16.08.2021 — uz laiku slēgts 1. trolejbusu maršruts "Valmieras iela — Pētersalas iela". Tiek īstenota pakāpeniska siltumtīklu pārbūve Ģertrūdes ielas posmā no Brīvības ielas līdz Kr. Barona ielai ar tai sekojošu Ģertrūdes ielas seguma atjaunošanu iepriekšminētajā posmā.

02.10.2023 — atjaunots 1. trolejbusu maršruts "Valmieras iela — Pētersalas iela". Iekāpšanas/izkāpšanas kārtība tiek noteikta atbilstoši "Iekāpšana pa pirmajām durvīm" vadlīnījām. Brīvdienās un svētku dienās kustība maršrutā netiek nodrošināta.

Atgriezties sadaļā "Trolejbusu maršruti"
Ieejas forma
Meklēšana
Kalendārs
«  Februāris 2025  »
PrOTCPkSSv
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
Skatīt arī
>> RP SIA "Rīgas satiksme"
>> Rīgas Trolejbuss
>> Rīga - TransPhoto
>> Rīga - Phototrans
>> Latvija - transit.parovoz.com
© 2013—2025 Jebkura attēla publicēšana ārpus mājaslapas bez autora piekrišanas stingri aizliegta!
Jebkuru vietnē esošo informāciju atļauts pavairot tikai atsaucoties uz avotu!