Maršruta veids: trolejbusu
Maršruta statuss: slēgts
Darbības periods: no 17.07.1948 līdz 01.04.2002 (ar trīs (četrām ?) izmaiņām maršruta trasē)
No, caur, līdz: Sarkandaugava — Meža prospekts — Zooloģiskais dārzs — TTP Sporta bāze — Saules dārzs
Kopējais garums: 6,4 km (Sarkandaugava — Saules dārzs: 3,2 km; Saules dārzs — Sarkandaugava: 3,2 km)
Pieturvietu skaits: 22 (Sarkandaugava — Saules dārzs: 11; Saules dārzs — Sarkandaugava: 11)
Apļa ilgums (īsais laiks): 0 h ?? min (Sarkandaugava — Saules dārzs: ?? min; Saules dārzs — Sarkandaugava: ?? min)
Apkalpoja: Rīgas pašvaldības SIA "Tramvaju un trolejbusu pārvalde", 1. trolejbusu parks
Transporta vienības: darbdienās - 2 trolejbusi (uz 29.03.2002), tikai Škoda 14T;
brīvdienās - 1 trolejbuss (uz 31.03.2002), tikai Škoda 14Tr
Sarkandaugava — Saules dārzs: G/P "Sarkandaugava" (2. trol.), Meža prospekts, Ezermalas iela un Annas Sakses iela.
Saules dārzs — Sarkandaugava: Annas Sakses iela, Ezermalas iela, Meža prospekts un G/P "Sarkandaugava" (2. trol.).
17.07.1948 — atklāts 2. trolejbusu maršruts no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, gar Brīvības pieminekli, pa Kr. Valdemāra ielu un Duntes ielu līdz Sarkandaugavai. Pasažierus pārvadāja trīs trolejbusi, abos galapunktos nebija dispečerpunkta. Maršruta "Rīgas stacija — Sarkandaugava" trase: turp - apgriešanās loks "Rīgas stacija" (blakus tag. "Stockmann" centram"), Gogoļa iela, Raiņa bulvāris, Kr. Valdemāra iela, Dārzniecības iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Šarlotes iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Duntes iela, Tilta iela, Sliežu iela un apgriešanās loks "Sarkandaugava"; atpakaļ - apgriešanās loks "Sarkandaugava", Tilta iela, Duntes iela, Šarlotes iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Dārzniecības iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Kr. Valdemāra iela, Raiņa bulvāris, Gogoļa iela un apgriešanās loks "Rīgas stacija" (blakus tag. "Stockmann" centram").
07.??.1949 — pagarināts no apgriešanās loka Sarkandaugavā, pāri tag. Rīgas-Skultes dzelzceļa līnijai (tobrīd bez elektrifikācijas), pa Meža prospektu līdz Inčukalna ielai. (?)
03.09.1949 — pagarināts no apgriešanās loka Sarkandaugavā, pāri tag. Rīgas-Skultes dzelzceļa līnijai (tobrīd bez elektrifikācijas), pa Meža prospektu līdz Kokneses prospektam. Vienlaicīgi apvienots ar 3. trolejbusu maršrutu "Rīgas stacija — Lauvas iela", izveidojot 2/3 trolejbusu maršrutu. Pasažierus pārvadāja ? trolejbusi, abos galapunktos nebija dispečerpunkta. Maršruta "Lauvas iela — Kultūras un atpūtas parks" trase: turp - apgriešanās loks "Lauvas iela" (pie tag. Transporta un sakaru institūta), Lauvas iela, Ludzas iela, Daugavpils iela, Jēkabpils iela, Firsa Sadovņikova iela, Gogoļa iela, Raiņa bulvāris, Kr. Valdemāra iela, Dārzniecības iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Šarlotes iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Duntes iela, Tilta iela, Meža prospekts un apgriešanās loks "Kultūas un atpūtas parks"; atpakaļ - apgriešanās loks "Kultūas un atpūtas parks", Meža prospekts, Tilta iela, Duntes iela, Šarlotes iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Dārzniecības iela (tag. Kr. Valdemāra iela), Kr. Valdemāra iela, Raiņa bulvāris, Gogoļa iela, Firsa Sadovņikova iela, Jēkabpils iela, Daugavpils iela, Ludzas iela, Lauvas iela un apgriešanās loks "Lauvas iela" (pie tag. Transporta un sakaru institūta).
01.07.1957 (?) — tag. Rīgas-Skultes dzelzceļa līnijas elektrifikācijas dēļ, sadalīts divās daļās - viena daļa kā 2. maršruts no Sarkandaugavas (tika izveidots jauns apgriešanās loks Meža prospektā pirms dzelzceļa pārbrauktuves) pa Meža prospektu līdz gandrīz Kokneses prospektam, otra daļa kā 3. trolejbusu maršruts "Centrāltirgus — Sarkandaugava" no Centrāltirgus, gar Brīvības pieminekli, pa Kr. Valdemāra ielu un Duntes ielu līdz Sarkandaugavai (tika atjaunots apgriešanās loks Tilta ielā pirms dzelzceļa pārbrauktuves). Pasažierus pārvadāja ? trolejbusi, abos galapunktos nebija dispečerpunkta. Maršruta "Sarkandaugava — Kultūras un atpūtas parks" trase: turp - apgriešanās loks "Sarkandaugava" (Meža prospektā pirms dzelzceļa pārbrauktuves), Meža prospekts un apgriešanās loks "Kultūas un atpūtas parks"; atpakaļ - apgriešanās loks "Kultūas un atpūtas parks", Meža prospekts un apgriešanās loks "Sarkandaugava" (Meža prospektā pirms dzelzceļa pārbrauktuves). Trolejbusi, no trolejbusu parka uz maršrutu un no maršruta uz trolejbusu parku, dzelzceļa pārbrauktuvi Sarkandaugavā turpmāk šķērsoja ar tehniskās palīdzības automašīnas iesaisti (tika pārvilkti pāri sliedēm).
01.05.1960 — pagarināts no apgriešanās loka "Kultūras un atpūtas parks" pa Meža prospektu, gar Rīgas Zooloģisko dārzu, pa Ezermalas ielu līdz tag. Ezermalas ielas, Annas Sakses ielas un Roberta Feldmaņa ielas krustojumam, ierīkojot pie tā apgriešanās loku "Saules dārzs". Pasažierus pārvadā ? trolejbusi, kopīgs dispečerpunkts ar 11. tramvaju maršrutu "Radio iela — Kultūras un atpūtas parks". Maršruta "Sarkandaugava — Saules dārzs" trase: turp - apgriešanās loks "Sarkandaugava" (2. trol.), Meža prospekts, Ezermalas iela un Bērnudārza iela (tag. A. Sakses iela); atpakaļ - Bērnudārza iela (tag. A. Sakses iela), Ezermalas iela, Meža prospekts un apgriešanās loks "Sarkandaugava" (2. trol.). Kontakttīkls iepriekšējā apgriešanās lokā "Kultūras un atpūtas parks" Meža prospektā saglabāts, izveidojot to par rezerves apgriešanās loku masu pasākumu Mežaparka Lielajā estrādē laikā (piemēram, Dziesmu un Deju svētku laikā).
29.11.1968 — atklājot jaunu trolejbusu parku Torņakalnā, maršrutu turpina apkalpot tikai Sarkandaugavā esošais trolejbusu parks (turpmāk 1. trolejbusu parks Ganību dambī 32).
01.04.2002 — slēgts, visā garumā aizstājot ar 48. autobusu maršrutu "Pļavnieku kapi — Sarkandaugava". Kontakttīkls saglabāts posmā no apgriešanās loka "Sarkandaugava" (2. trol.), pa Meža prospektu, līdz agrākajam rezerves apgriešanās lokam "Kultūras un atpūtas parks" (tag. "Mežaparks").