Maršruta veids: trolejbusu
Maršruta statuss: slēgts
Darbības periods: 03.07.1961—01.06.2011 (laika gaitā veiktas 7 izmaiņas maršruta trasē)
No, caur, līdz: Āgenskalna priedes — Ķīpsala — Vanšu tilts — Brīvības iela — VEF — Biķernieku iela — Ķeguma iela
Kopējais garums: 20,3 km (Āgenskalna priedes — Ķeguma iela: 10,2 km; Ķeguma iela — Āgenskalna priedes: 10,1 km)
Pieturvietu skaits: 38 (Āgenskalna priedes — Ķeguma iela: 20; Ķeguma iela — Āgenskalna priedes: 18)
Apļa ilgums (īsais laiks): 65 min (Āgenskalna priedes — Ķeguma iela: 34 min; Ķeguma iela — Āgenskalna priedes: 31 min)
Apkalpoja: Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", 2. trolejbusu parks
Transporta vienības: darbdienās - 7 trolejbusi (uz 31.05.2011), tikai 28xxx, 29xxx, reti 24xxx;
brīvdienās - 4 trolejbusi (uz 31.05.2011), tikai 28xxx, 29xxx, reti 24xxx
Āgenskalna priedes — Ķeguma iela: apgriešanās loks G/P "Āgenskalna priedes", Āgenskalna iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilts, Krišjāņa Valdemāra iela, Raiņa bulvāris, Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve, Mazā Biķernieku iela, Biķernieku iela, Ķeguma iela un apgriešanās loks D/P "Ķeguma iela".
Ķeguma iela — Āgenskalna priedes: apgriešanās loks D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Struktoru iela, Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Bruņinieku iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilts, vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), Krišjāņa Valdemāra iela, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un apgriešanās loks G/P "Āgenskalna priedes".
03.07.1961 — atklāts 7. maršruts "Āgenskalna priedes — Ķeguma iela". Par dispečeru punktu kalpo "Ķeguma iela", pasažieru pārvadājumus veic tobrīd vienīgais jeb 1. trolejbusu parks. Maršruta trase: turp - Kristapa iela, Melnsila iela, Kalnciema iela, Daugavgrīvas iela, Majakovska bulvāris (tag. Raņķa dambis), Uzvaras bulvāris, Oktobra tilts (tag. Akmens tilts), Imanta Sudmaļa iela (tag. Grēcinieku iela), Audēju iela, Vaļņu iela, Ļeņina iela (tag. Kaļķu iela, Brīvības laukums, Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve), Biķernieku iela, Ķeguma iela un apgriešanās loks "Ķeguma iela"; atpakaļ - apgriešanās loks "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Ļeņina iela (tag. Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Brīvības bulvāris, Brīvības laukums, Kaļķu iela), Oktobra tilts (tag. Akmens tilts), Uzvaras bulvāris, Majakovska bulvāris (tag. Raņķa dambis), Daugavgrīvas iela, Kalnciema iela, Alises iela un Kristapa iela.
??.??.???? — maršruts Pārdaugavā pagarināts līdz kafejnīcai "Priedes", izveidojot apgriešanās loku Āgenskalna ielā netālu no krustojuma ar Dreiliņu ielu. Turpmākā maršruta trase: turp - apgriešanās loks "Āgenskalna priedes", Āgenskalna iela, Melnsila iela, Kalnciema iela, ...; atpakaļ - ..., Kalnciema iela, Alises iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un apgriešanās loks "Āgenskalna priedes".
??.11.1967 — mainīta maršruta trase Vecrīgā, abos virzienos turpmāk brauc pa tagadējo Kaļķu ielu: turp - G/P "Āgenskalna priedes", Āgenskalna iela, Melnsila iela, Kalnciema iela, Daugavgrīvas iela, Majakovska bulvāris (tagad: Raņķa dambis), Uzvaras bulvāris, Oktobra tilts (tagad: Akmens tilts), Ļeņina iela (tagad: Kaļķu iela, Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve), Biķernieku iela, Ķeguma iela un D/P "Ķeguma iela".
29.11.1968 (?) — līdz ar jauna trolejbusu parka atklāšanu Torņakalnā, pasažieru pārvadājumus maršrutā turpmāk veic tikai (jaunatklātais) 2. trolejbusu parks.
(?) 1979 — mainīta maršruta trase ap Kalnciema ielu, virzienā uz centru novirzīts pa Kapseļu ielu un Baložu ielu, no centra - pa Baložu ielu un Kristapa ielu: turp - G/P "Āgenskalna priedes", Āgenskalna iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Daugavgrīvas iela, Majakovska bulvāris (tagad: Raņķa dambis), Uzvaras bulvāris, Oktobra tilts (tagad: Akmens tilts), Ļeņina iela (tagad: Kaļķu iela, Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve), Biķernieku iela, Ķeguma iela un D/P "Ķeguma iela"; atpakaļ - D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Brīvības bulvāris, Kaļķu iela), Oktobra tilts (tagad: Akmens tilts), Uzvaras bulvāris, Majakovska bulvāris (tagad: Raņķa dambis), Daugavgrīvas iela, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un G/P "Āgenskalna priedes".
1981 (?) — mainīta maršruta trase netālu no jaunuzceltā Vanšu tilta, virzienā no centra novirzīts tālāk pa Daugavgrīvas ielu, Mazo Bezdelīgu ielu un tagadējo Krišjāņa Valdemāra ielas daļu pie Valsts arhīva: atpakaļ - D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Brīvības bulvāris, Kaļķu iela), Oktobra tilts (tagad: Akmens tilts), Uzvaras bulvāris, Majakovska bulvāris (tagad: Raņķa dambis), Daugavgrīvas iela, Mazā Bezdelīgu iela, Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela), Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un G/P "Āgenskalna priedes".
15.06.1985 — mainīta maršruta trase abos virzienos, novirzot pa Vanšu tiltu: turp - G/P "Āgenskalna priedes", Āgenskalna iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela) ar iebraukšanu Ķīpsalā, Gorkija tilts (tagad: Vanšu tilts), Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela), Raiņa bulvāris, Ļeņina iela (tagad: Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve), Biķernieku iela, Ķeguma iela un D/P "Ķeguma iela"; atpakaļ - D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela), Dzirnavu iela, Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela), Gorkija tilts (tagad: Vanšu tilts), Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela) ar iebraukšanu Ķīpsalā, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un G/P "Āgenskalna priedes".
15.09.1987 — mainīta maršruta trase virzienā uz Āgenskalna priedēm, novirzot pa tagadējo Bruņinieku ielu: atpakaļ - D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela), Sarkanarmijas iela (tagad: Bruņinieku iela), Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela), Gorkija tilts (tagad: Vanšu tilts), Gorkija iela (tagad: Krišjāņa Valdemāra iela) ar iebraukšanu Ķīpsalā, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un G/P "Āgenskalna priedes".
01.02.1999 — mainīta maršruta trase VEF apkārtnē abos virzienos, novirzot pa tā saucamo Mazo Biķernieku ielu: turp - G/P "Āgenskalna priedes", Āgenskalna iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Krišjāņa Valdemāra iela ar iebraukšanu Ķīpsalā, Vanšu tilts, Krišjāņa Valdemāra iela, Raiņa bulvāris, Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve, Mazā Biķernieku iela, Biķernieku iela, Ķeguma iela un D/P "Ķeguma iela"; atpakaļ - D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Mazā Biķernieku iela, Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Bruņinieku iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilts, Krišjāņa Valdemāra iela ar iebraukšanu Ķīpsalā, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un G/P "Āgenskalna priedes".
03.11.2003 — pabeigta kontakttīkla centra virzienā izbūve Struktoru ielas posmā no Biķernieku ielas līdz Brīvības gatvei. Mainīta maršruta "Āgenskalna priedes — Ķeguma iela" atpakaļceļa trase: apgriešanās loks D/P "Ķeguma iela", Biķernieku iela, Struktoru iela, Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Bruņinieku iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilts, vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), Krišjāņa Valdemāra iela, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela un apgriešanās loks G/P "Āgenskalna priedes". Laika gaitā kontakttīkls centra virzienā Biķernieku ielas posmā no Struktoru ielas līdz Brīvības gatves un Ropažu ielas krustojumam demontēts.
??.??.2008 — p/v "Basteja bulvāris" Krišjāņa Valdemāra ielā (uz centru) pārsaukta par "Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris".
01.06.2011 — slēgts 7. maršruts; posms no g/p "Āgenskalna priedes" līdz p/v "Rūpnīca "VEF"" abos virzienos iekļauts jaunizveidotajā 12. trolejbusu maršrutā "Āgenskalna priedes — Šmerlis". Atlikušajā slēgtajā maršruta posmā no p/v "Rūpnīca "VEF"" līdz bijušajam d/p "Ķeguma iela" abos virzienos var izmantot 14. maršruta "Esplanāde — Mežciems" trolejbusus (pēc būtības turpceļā pieejami no p/v "Tērbatas iela", atpakaļceļā izmantojami līdz p/v "Matīsa iela"). Papildus tam pasažieri atsevišķos posmos var lietot 3., 5., 9., 13., 17. un 25. maršruta trolejbusus. Laika gaitā kontakttīkls uz bijušo d/p "Ķeguma iela" daļēji saglabāts (demontēta izejošā pārmija, krustenis un saejošā pārmija, noņemti rezerves "iekārtie" vadi apgriešanās lokā) — var kalpot kā rezerves apgriešanās loks.