Darbības periods: | no 14.05.1973 |
Statuss: | esošs |
Kopējais garums: | [21,1 km] (A - > B: 10,3 km; B -> A: [10,8 km]) |
Pieturvietu skaits: | 46 (A -> B: 24; B -> A: 22) |
Apļa ilgums (īsais laiks): | 1 h 04 min (A -> B: 32 min; B -> A: 32 min) |
Transporta vienības: | darbdienās - 6 trolejbusi (no 06.06.2022), 16xxx, 17xxx vai 19xxx; brīvdienās - 3 trolejbusi (no 04.06.2022), tikai 17xxx |
Apkalpo: | Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", 1. trolejbusu parks |
Pļavnieki — Šmerlis: [bez pas.: D/P "Pļavnieki"], Katlakalna iela, Andreja Saharova iela, Augusta Deglava iela, Nīcgales iela, Dzelzavas iela, Vaidavas iela, Ūnijas iela, Kastrānes iela, Tālivalža iela, Aizkraukles iela (līdz gandrīz Dzērbenes ielai un atpakaļ līdz Lielvārdes ielai), Lielvārdes iela, Brīvības gatve un D/P "Šmerlis".
Šmerlis — Pļavnieki: D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Brīvības gatve, Lielvārdes iela, Aizkraukles iela (līdz gandrīz Dzērbenes ielai un atpakaļ pāri Lielvārdes ielai), Tālivalža iela, Kastrānes iela, Ūnijas iela, Vaidavas iela, Dzelzavas iela, Nīcgales iela, Augusta Deglava iela, Andreja Saharova iela, Katlakalna iela un D/P "Pļavnieki".
* Iebrauciens pa Aizkraukles ielu gandrīz līdz tās krustojumam ar Dzērbenes ielu (netālu no Latvijas Infektoloģijas centra), abos virzienos kopīga pieturvieta.
31.12.1971 - atklāts eksperimentāls loka maršruts, savienojot Šmerli ar Purvciemu un pēctam centru un otrādi. Maršruta "A" trase: D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve, Gaisa tilts, Brīvības iela, Brīvības bulvāris), Raiņa bulvāris, Suvorova iela (tagad: Marijas iela, Aleksandra Čaka iela), Stabu iela, Avotu iela, Augusta Deglava iela, Augusta Deglava tilts, Augusta Deglava iela, Nīcgales iela, Dzelzavas iela, Vaidavas iela, Kastrānes iela, Tālivalža iela, Aizkraukles iela, Lielvārdes iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve) un D/P "Šmerlis". Maršruta "B" trase: D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve), Lielvārdes iela, Aizkraukles iela, Tālivalža iela, Kastrānes iela, Vaidavas iela, Dzelzavas iela, Nīcgales iela, Augusta Deglava iela, Augusta Deglava tilts, Augusta Deglava iela, Avotu iela, Stabu iela, Suvorova iela (tagad: Aleksandra Čaka iela, Marijas iela), Merķeļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības bulvāris, Brīvības iela, Gaisa tilts, Brīvības gatve) un D/P "Šmerlis".
14.05.1973 - slēgts eksperimentālais loka maršruts "A" un "B", tā vietā atklāts 16. trolejbusu maršruts. Maršruta "Vaidavas iela - Šmerlis" trase: turp - Vaidavas iela, Dzelzavas iela, Vaidavas iela, Kastrānes iela, Tālivalža iela, Aizkraukles iela, Lielvārdes iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve) un D/P "Šmerlis"; atpakaļ - D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve), Lielvārdes iela, Aizkraukles iela, Tālivalža iela, Kastrānes iela un Vaidavas iela. Par dispečeru punktu kalpo "Šmerlis" Brīvības gatvē 384B (netālu no krustojuma ar Šmerļa ielu); pasažieru pārvadājumus veic 1. trolejbusu parks; kursē tikai solo trolejbusi.
14.11.1976 - maršruts pagarināts pa Augusta Deglava tiltu un Avotu ielu līdz Inženieru ielai. Maršruta "Inženieru iela - Šmerlis" trase: turp - Inženieru iela, Raiņa bulvāris, Suvorova iela (tagad: Marijas iela, Aleksandra Čaka iela), Stabu iela, Avotu iela, Augusta Deglava iela, Augusta Deglava tilts, Augusta Deglava iela, Nīcgales iela, Dzelzavas iela, Vaidavas iela, Kastrānes iela, Tālivalža iela, Aizkraukles iela, Lielvārdes iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve) un D/P "Šmerlis"; atpakaļ - D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve), Lielvārdes iela, Aizkraukles iela, Tālivalža iela, Kastrānes iela, Vaidavas iela, Dzelzavas iela, Nīcgales iela, Augusta Deglava iela, Augusta Deglava tilts, Augusta Deglava iela, Avotu iela, Stabu iela, Suvorova iela (tagad: Aleksandra Čaka iela, Marijas iela), Merķeļa iela un Inženieru iela.
28.12.1985 (?) - mainīta satiksmes organizācija Purvciemā, izveidojot loku Inženieru ielas virzienā pa Ieriķu un Stārķu ielu. Maršruta trase: turp - bez izmaiņām; atpakaļ - D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve), Lielvārdes iela, Aizkraukles iela, Tālivalža iela, Kastrānes iela, Ieriķu iela, Stārķu iela, Dzelzavas iela, Nīcgales iela, Augusta Deglava iela, Augusta Deglava tilts, Augusta Deglava iela, Avotu iela, Stabu iela, Suvorova iela (tagad: Aleksandra Čaka iela, Marijas iela), Merķeļa iela un Inženieru iela.
30.12.1985 — maršruts novirzīts uz Pļavniekiem. Maršruta "Katlakalna iela — Šmerlis" trase: turp - Katlakalna iela, Feliksa Dzeržinska iela (tagad: Andreja Saharova iela), Augusta Deglava iela, Nīcgales iela, Dzelzavas iela, Vaidavas iela, Kastrānes iela, Tālivalža iela, Aizkraukles iela, Lielvārdes iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve) un D/P "Šmerlis"; atpakaļ - D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Ļeņina iela (tagad: Brīvības gatve), Lielvārdes iela, Aizkraukles iela, Tālivalža iela, Kastrānes iela, Ieriķu iela, Stārķu iela, Dzelzavas iela, Nīcgales iela, Augusta Deglava iela, Feliksa Dzeržinska iela (tagad: Andreja Saharova iela), Katlakalna iela un D/P "Pļavnieki".
29.12.2004 — maršruts Teikā tiek pagarināts pa Aizkraukles ielu līdz krustojumam ar Dzērbenes ielu (pirms krustojuma izveidots apgriešanās loks), abos virzienos izveidojot iebraucienu tuvāk Latvijas Infektoloģijas centram un atklājot jaunu abos virzienos kopīgu pieturvietu "Slimnīca" pirms Dzērbenes ielas. Aizkraukles ielas un Lielvārdes ielas krustojumā iepriekšējo nakšu laikā veikta nepieciešamā kontakttīkla pārkārtošana atbilstoši jaunajai trolejbusu kustības organizācijai. Maršruta trase: turp - Katlakalna iela, Andreja Saharova iela, Augusta Deglava iela, Nīcgales iela, Dzelzavas iela, Vaidavas iela, Kastrānes iela, Tālivalža iela, Aizkraukles iela (līdz gandrīz Dzērbenes ielai un atpakaļ līdz Lielvārdes ielai), Lielvārdes iela, Brīvības gatve un D/P "Šmerlis"; atpakaļ - D/P "Šmerlis", Šmerļa iela, Brīvības gatve, Lielvārdes iela, Aizkraukles iela (līdz gandrīz Dzērbenes ielai un atpakaļ pāri Lielvārdes ielai), Tālivalža iela, Kastrānes iela, Ieriķu iela, Gustava Zemgala gatve, Dzelzavas iela, Nīcgales iela, Augusta Deglava iela, Andreja Saharova iela, Katlakalna iela un D/P "Pļavnieki".
?? — mainīts maršruta A galapunkta nosaukums: no "Katlakalna iela" uz "Pļavnieki".
02.2006 — dažas dienas eksperimentālā kārtā maršrutā kursēja posmainie trolejbusi.
19.09.2015 — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Pļavnieku D/P / Katlakalna iela" Katlakalna ielā pie dispečerpunkta "Pļavnieki" (abos virzienos) pārsaukta par "Katlakalna iela", "Veikals "Pļavnieki"" Andreja Saharova ielā (abos virzienos) par "Pavasara gatve", "Poliklīnika" Nīcgales ielā (abos virzienos) par "Dzelzavas iela", "Slimnīca" Aizkraukles ielā (kopīga abos virzienos) par "Slimnīca "Linezers"".
01.06.2016 — mainīts pieturvietas nosaukums: "Ūnijas iela / Pasts" Vaidavas ielā (uz Šmerli) pārsaukta par "Ūnijas iela".
23.06.2017 — ieviesta jauna pieturvieta: "Andreja Saharova iela" Augusta Deglava ielā (uz Centrālo staciju). Iepriekš šo pieturu izmantoja tikai pa A. Deglava ielu kursējošie 6., 20., 31., 34., 51. un 52. maršruta autobusi.
06.2019 (?) — mainīta pieturvietas atrašanās vieta: "Viršu iela" Augusta Deglava ielā (Pļavnieku virzienā) pārcelta aptuveni 75 metrus uz priekšu aiz krustojuma ar Lapsu ielu (iemesls: regulējamas gājēju pārejas ierīkošana).
01.09.2019 — mainīts pieturvietas nosaukums: "Slimnīca "Linezers"" Aizkraukles ielā (kopīga abos virzienos) pārsaukta par "Linezers".
no 21.03.2020 — pakāpeniski darbdienās un brīvdienās maršrutā sāk kursēt arī posmainie trolejbusi.
22.05.2021 — saistībā ar Austrumu maģistrāles izbūves darbiem slēgta trolejbusu kustība Gustava Zemgala gatves posmā no Ieriķu ielas līdz Dzelzavas ielai un veiktas šādas izmaiņas:
Trase: | turp - bez izmaiņām; atpakaļ - ..., Kastrānes iela, Ūnijas iela, Vaidavas iela, Dzelzavas iela, .... |
Pieturas: | turp - bez izmaiņām; atpakaļ - ..., Kastrānes iela, Ūnijas iela, Nīcgales iela, .... |
01.02.2023 — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Akadēmiķa Mstislava Keldiša iela" Andreja Saharova ielā (abos virzienos) pārsaukta par "Brāļu Kaudzīšu iela".