Darbības periods: | no 22.06.1983 līdz 31.12.2006 |
Statuss: | pārnumurēts |
Kopējais garums: | 18,8 km (A - > B: 9,3 km; B -> A: 9,5 km) |
Pieturvietu skaits: | 37 (A -> B: 18; B -> A: 19) |
Apļa ilgums (īsais laiks): | ? h ?? min (A -> B: ?? min; B -> A: ?? min) |
Transporta vienības: | darbdienās - ? trolejbusi (uz 29.12.2006), visi 2TP rīcībā esošie modeļi; sestdienās - ? trolejbusi (uz 30.12.2006), visi 2TP rīcībā esošie modeļi; svētdienās - ? trolejbusi (uz 31.12.2006), visi 2TP rīcībā esošie modeļi |
Iekāpšanas kārtība: | |
Braukšanas apmaksas kārtība: | no 15.05.1997 — konduktors (līdz 14.08.1997 kā eksperiments, pēc tam patstāvīgi); līdz 15.05.1997 — kompostieri (no ? līdz ? atkarībā no trolejbusa modeļa) |
Pārvadātājs: | no 01.01.2005 — RP SIA "Rīgas satiksme", 2. trolejbusu parks; līdz 31.12.2004 — RP SIA "Tramvaju un trolejbusu pārvalde", 2. trolejbusu parks |
Brīvības iela — Iļģuciems: Cēsu iela, Brīvības iela, Bruņinieku iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilts, vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), Krišjāņa Valdemāra iela, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Vīlipa iela, Dzirciema iela, Buļļu ielas aplis, Dzirciema iela un Lidoņu iela.
Iļģuciems — Brīvības iela: Lidoņu iela, Dzirciema iela, Buļļu ielas aplis, Dzirciema iela, Vīlipa iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilts, Krišjāņa Valdemāra iela, Aristida Briāna iela, Tallinas iela un Cēsu iela.
22.06.1983 — no pilsētas centra atklāta trolejbusu kustība pāri Gorkija (tag. Vanšu) tiltam uz Pārdaugavu, līdz ar to atklāts 21. maršruts "Dzirnavu iela — Iļģuciems-2". Par maršruta A galapunktu kalpo pieturvieta "Dzirnavu iela" Andreja Upīša (tag. Skolas) ielā blakus toreizējam kinoteātrim "Pionieris" jeb ēkai Andreja Upīša (tag. Skolas) ielā 2.
Trase: | turp - Andreja Upīša iela (tag. Skolas iela), Dzirnavu iela, Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Gorkija tilts (tag. Vanšu tilts), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Gorkija tilta (tag. Vanšu tilta) komplekss (tilts pār Zunda kanālu), Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Vīlipa iela, Dzirciema iela, Valentīnas Tereškovas ielas (tag. Buļļu ielas) aplis, Dzirciema iela, Lidoņu iela un [bez pasažieriem: D/P "Iļģuciems-2"]; atpakaļ - [bez pasažieriem: D/P "Iļģuciems-2"], Lidoņu iela, Dzirciema iela, Valentīnas Tereškovas ielas (tag. Buļļu ielas) aplis, Dzirciema iela, Vīlipa iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Gorkija tilta (tag. Vanšu tilta) komplekss (tilts pār Zunda kanālu), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Gorkija tilts (tag. Vanšu tilts), Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela) un Andreja Upīša iela (tag. Skolas iela). |
Pieturas: | turp - Dzirnavu iela, [???], Kirova iela, Drāmas teātris, Ķīpsala, Baložu iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela, Kuldīgas iela, Kandavas iela, Dārza iela, 6. slimnīca, Slokas iela, Vaidelotes iela, Valentīnas Tereškovas iela, Tirdzniecības centrs un Iļģuciems-2 (?); atpakaļ - Iļģuciems-2 (?), Tirdzniecības centrs, Vaidelotes iela, Slokas iela (?), 6. slimnīca, Dārza iela, Kandavas iela, Kuldīgas iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Kalnciema iela (?), Preses nams, Padomju bulvāris (?), Mākslas muzejs un Dzirnavu iela. |
02.11.1987 — maršruts pilsētas centrā pagarināts, veidojot lielāku loku ap Gorkija (tag. Krišjāņa Valdemāra) ielu, un turpmāk tā nosaukums ir "Lāčplēša iela — Iļģuciems-2". Par jauno A galapunktu kļūst pieturvieta "Lāčplēša iela" Lāčplēša ielā pie ēkas Lāčplēša ielā 3, tuvāk Lāčplēša ielai 5.
Trase: | turp - Lāčplēša iela, Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Gorkija tilts (tag. Vanšu tilts), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Gorkija tilta (tag. Vanšu tilta) komplekss (tilts pār Zunda kanālu), Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Vīlipa iela, Dzirciema iela, Valentīnas Tereškovas ielas (tag. Buļļu ielas) aplis, Dzirciema iela, Lidoņu iela un [bez pasažieriem: D/P "Spilve"]; atpakaļ - [bez pasažieriem: D/P "Spilve"], Lidoņu iela, Dzirciema iela, Valentīnas Tereškovas ielas (tag. Buļļu ielas) aplis, Dzirciema iela, Vīlipa iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Gorkija tilta (tag. Vanšu tilta) komplekss (tilts pār Zunda kanālu), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Gorkija tilts (tag. Vanšu tilts), Gorkija iela (tag. Krišjāņa Valdemāra iela), Eduarda Veidenbauma iela (tag. Baznīcas iela) un Lāčplēša iela. |
Pieturas: | turp - Lāčplēša iela, Kirova iela, Drāmas teātris, Ķīpsala, Baložu iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela, Kuldīgas iela, Kandavas iela, Dārza iela, 6. slimnīca, Slokas iela, Vaidelotes iela, Valentīnas Tereškovas iela, Tirdzniecības centrs un Iļģuciems-2 (?); atpakaļ - Iļģuciems-2 (?), Tirdzniecības centrs, Vaidelotes iela, Slokas iela (?), 6. slimnīca, Dārza iela, Kandavas iela, Kuldīgas iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Kalnciema iela (?), Preses nams, Padomju bulvāris (?), Mākslas muzejs, Eduarda Veidenbauma iela un Lāčplēša iela. |
no 1989 (?) — darbdienās un brīvdienās līdztekus solo trolejbusiem un trolejbusvilcieniem turpmāk kursē arī posmainie trolejbusi.
??.??.1990 (?) — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Kirova iela" Krišjāņa Valdemāra ielā (no centra) pārsaukta par "Elizabetes iela", "Valentīnas Tereškovas iela" Dzirciema ielā (no centra) par "Buļļu iela" un [? "Padomju bulvāris" Krišjāņa Valdemāra ielā (uz centru) par "Basteja bulvāris" ?].
??.??.1991 (?) — mainīts pieturvietas nosaukums: "Drāmas teātris" Krišjāņa Valdemāra ielā (no centra) pārsaukta par "Nacionālais teātris".
??.??.1993 (?) — slēgta pieturvieta: "Dārza iela" Dzirciema ielā (no centra, atradās "kabatiņā" starp neregulējamu gājēju pāreju iepretīm Latvijas Medicīnas akadēmijai (tag. Rīgas Stradiņa universitātei) un iebrauktuvei pirms Stomatoloģijas institūta).
??.??.1994 (?) — mainīts pieturvietas nosaukums: "Eduarda Veidenbauma iela" Baznīcas ielā (uz centru) pārsaukta par "Baznīcas iela".
??.??.1997 (?) — mainīti pieturvietu nosaukumi: "6. slimnīca" Dzirciema ielā (no centra) pārsaukta par "Sēlpils iela" un "6. slimnīca" Dzirciema ielā (uz centru) par "Jaunsaules iela". [? Iespējams izmaiņas izdarītas vienlaicīgi ar Rīgas 6. slimnīcas likvidēšanu 25. oktobrī. ?]
199? — maršruta A galapunkts "Lāčplēša iela" Lāčplēša ielā, aiz krustojuma ar Skolas ielu, pārveidots par pieturvietu virzienā uz Iļģuciemu. Savukārt pieturvieta "Baznīcas iela" Baznīcas ielā, pirms krustojuma ar Lāčplēša ielu, pārveidota par A galapunktu "Baznīcas iela". Līdz ar to 21. maršruta nosaukums turpmāk "Baznīcas iela — Iļģuciems-2". Maršruta trase - bez izmaiņām.
??? — mainīta pieturvietas atrašanās vieta: "Baznīcas iela" Baznīcas ielā (uz centru vai galapunkts centrā) pārcelta apt. 15 metrus atpakaļ pie divstāvu koka ēkas Baznīcas ielā 10 (iepriekš pieturvieta atradās pie četrstāvu mūra ēkas Baznīcas ielā 10/12 stūra pirms iebraucamā ceļa uz iekšpagalma ēku Baznīcas ielā 12A). [! Uz abu ēku sienām saglabājušies vecie pieturvietu rādītāju stiprinājumi !]
??? — mainīta pieturvietas atrašanās vieta: "Melnsila iela" Kristapa ielā (no centra) pārcelta apt. 25 metrus uz priekšu tuvāk neregulējamam krustojumam ar Melnsila ielu (iepriekš pieturvieta atradās uzreiz aiz iekšpagalma ceļa, kas ved starp ēkām Kristapa ielā 22 un Melnsila ielā 16). [! Uz kontakttīkla balsta saglabājies vecais pieturvietas rādītāja stiprinājums !]
??? — mainīta pieturvietas atrašanās vieta: "Kapseļu iela" Kapseļu ielā (uz centru) pārcelta apt. 45 metrus uz priekšu aiz neregulējamas gājēju pārejas iepretīm ēkai Kapseļu ielā 4 k-2 (iepriekš pieturvieta atradās pirms neregulējamas gājēju pārejas iepretīm Rīgas 53. vidusskolas teritorijas nožogojuma beigām). [! Uz kontakttīkla balsta saglabājies vecais pieturvietas rādītāja stiprinājums !]
01.06.2001 — oficiāli beidzas trolejbusvilcienu ēra: maršrutā turpmāk kursē solo un posmainie trolejbusi.
?? — mainīts maršruta B galapunkta nosaukums no "Iļģuciems-2" uz "Iļģuciems", tāpat p/v "Iļģuciems-2" Lidoņu ielā (abos virzienos) pārsaukta par "Spilves iela".
01.05.2005 — maršruts pilsētas centrā pagarināts, veidojot lokveida kustību ap Rīgas 1. slimnīcu, un turpmāk tā nosaukums ir "Brīvības iela — Iļģuciems". Par jauno A galapunktu kļūst pieturvieta "Brīvības iela" Cēsu ielā starp Tallinas un Brīvības ielu.
Trase: | turp - Cēsu iela, Brīvības iela, Bruņinieku iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilts, vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), Krišjāņa Valdemāra iela, Kalnciema iela, Baložu iela, Kristapa iela, Melnsila iela, Vīlipa iela, Dzirciema iela, Buļļu ielas aplis, Dzirciema iela, Lidoņu iela un [bez pasažieriem: D/P "Spilve"]; atpakaļ - [bez pasažieriem: D/P "Spilve"], Lidoņu iela, Dzirciema iela, Buļļu ielas aplis, Dzirciema iela, Vīlipa iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Baložu iela, Kalnciema iela, Krišjāņa Valdemāra iela, Vanšu tilta komplekss (tilts pār Zunda kanālu), vietējās satiksmes brauktuve Ķīpsalā, Vanšu tilts, Krišjāņa Valdemāra iela, Aristida Briāna iela, Tallinas iela un Cēsu iela. |
Pieturas: | turp - Brīvības iela, Matīsa iela, 1. pilsētas slimnīca, Emiļa Melngaiļa iela, Elizabetes iela, Nacionālais teātris, Ķīpsala, Baložu iela, Melnsila iela, Āgenskalna iela, Kuldīgas iela, Kandavas iela, Sēlpils iela, Slokas iela, Vaidelotes iela, Buļļu iela, Tirdzniecības centrs un Spilves iela; atpakaļ - Spilves iela, Tirdzniecības centrs, Vaidelotes iela, Slokas iela (?), Jaunsaules iela, Dārza iela, Kandavas iela, Kuldīgas iela, Melnsila iela, Kapseļu iela, Kalnciema iela (?), Preses nams, Basteja bulvāris, Mākslas muzejs, Lāčplēša iela, Bruņinieku iela, Aristida Briāna iela, Miera iela un Brīvības iela. |
2005/2006 (?) — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Kandavas iela" Dzirciema ielā (no centra) pārsaukta par "Botāniskais dārzs", [? "Slokas iela" Dzirciema ielā (uz centru) par "Mazā Stacijas iela" ?] un [? "Kalnciema iela" Krišjāņa Valdemāra ielā (uz centru) par "Slokas iela" ?].
2005/2006 (?) — mainīta pieturvietas atrašanās vieta un nosaukums: "Kandavas iela" Dzirciema ielā (uz centru) pārsaukta par "Botāniskais dārzs" un [? vienlaikus ?] pārcelta apt. 25 metrus uz priekšu iepretīm ieejai Rīgas 83. pasta nodaļā (iepriekš pieturvieta atradās pie iebrauktuves starp Rīgas 34. vidusskolu un Rīgas 83. pasta nodaļu). [! Uz kontakttīkla balsta saglabājies vecais pieturvietas rādītāja stiprinājums !]
2005/2006 (?) — mainīti pieturvietu nosaukumi: "Sēlpils iela" Dzirciema ielā (no centra) papildināta ar "Sēlpils iela / Donoru centrs" (izmaiņas skar tikai audio paziņojumus transportlīdzeklī un interneta vietnē izvietotos kustības sarakstus) un "Jaunsaules iela" Dzirciema ielā (uz centru) pārsaukta par "Sēlpils iela / Donoru centrs" (uz pieturas zīmes raksta tikai "Sēlpils iela", papildinājums skar tikai audio paziņojumus transportlīdzeklī un interneta vietnē izvietotos kustības sarakstus).
2006/2007 (?) — mainīta pieturvietas atrašanās vieta: "Tirdzniecības centrs" Lidoņu ielā (no centra) pārcelta 100 metrus atpakaļ aiz regulējamas gājēju pārejas (iepriekš pieturvieta atradās starp Cementa ielu un iekšpagalma ceļu pirms ēkas Lidoņu ielā 21 ielas malā izveidotā "kabatiņā"). [? Visticamākais pieturvieta pārcelta periodā no 2006. gada otrā puse līdz 2007. gada pirmā puse, izbūvējot regulējamu gājēju pāreju pie Lidoņu ielas 27. ?]
01.01.2007 — lai pasažieri Āgenskalna priežu un Dzirciema apkaimēs nejauktu 21. maršruta autobusus "Imanta-5 — Jugla-3" ar tāda paša maršruta numura trolejbusiem, 21. trolejbusu maršruts pārnumurēts par 25. trolejbusu maršrutu "Brīvības iela — Iļģuciems".